me-ponny

Alla inlägg under maj 2011

Av millan o emsi - 29 maj 2011 17:35

Idag ver det en lite klubbtävling på den lilla ridskolan som Elli står på och vi som har egna ponnyer och hoppar höre hade en liten uppvisning innan det började som var meningen att visa hur bra man kan bli sen  . Elli var jättefin och gick nolla i en klass och ett nedslag i den andra. Bra jobbat!! Hon var lite rädd för publiken och fick lite panik när de började applådera. Det är ju lite kul att de inte slutade men ändå   . Det var kul och jag har ett par bilder men de kommer nån gång senare för det orkar jag inte riktigt med nu   


 

Av millan o emsi - 27 maj 2011 19:25

Hejsan på er!

Räknar ner till sommarelovet och ridlägret och jag är säker på att Elli står i boxen och räknar hur många dagar det är till betet  

Idag blev det bara en kort tur till stallet för sen skulle jag hem och äta middag med familjen och mormor och morfar. Det gjorde att Elli fick stå idag men det gör inte så mycket för lite yngre ponnier och hästar mår bra av att få lite extra vila ibland. På söndag blir det uppvisning i stallet där jag och lite annat folk ska hoppa innan lilla ridskolan ska ha klubbtävling  . Vi får se vad Elli tycker om en massa publik?? Imorn blir det lite hmm......................jag vet inte än men jag lovar att skriva!

     

 

Av millan o emsi - 26 maj 2011 16:14

Hej!


Jag hoppas att Emsi inte blir sur men det är inte så mycket bilder på henne och corall när de hoppar :P


                  //Millan :) sorry Emsi ;)


Av millan o emsi - 26 maj 2011 14:16

Hej!


Jag har inte bloggat på jättelänge för min dator gick inte att starta så den har varit på lagning och fungerar bra igen :D


Det har hänt en del under tilden men jag kan ju säga att hon hoppade jättefint på studdsen i tisdags :P Hon behöver den sortens träning och styrkan börjar komma lite men är inte 100 %. Hon var i alla fall super och känndes riktigt bra.


I dressyren har det också hänt en del. Vi har börjat jobba mer på att komma ifrån unghästformen och jobbar nu på att få in hennes bakben mer samt att få henne att suga tag i bettet och inte gå för mycket på bogarna. Elli börjar förstå lite vad det är vi håller på med men det är lite till att jobba med :)


Det har varit ganska kasst väder så jag har inte kunnat övertala någ on att jag ska få lite bilder men jag hoppas på att min kära vän Lisa skulle kunna skicka bilderna på mig så att jag kan lägga ut det som är bra.


Elli har byggt om sig ganska mycket så vi ska bar kolla en extra gång om sadeln ligger bra och lite sådant :O Detta kommer ni säkert höra mer av om ni läser vidare ^^.


Hopptävling på söndag och kanska blir det till att kolla om det finns någon innan betet men jag vet inte hur mycket det blir.


Skriver snart mer om min dator kan forstätta att fungera :D


 

Av millan o emsi - 25 maj 2011 21:07

Idag var det inget stall för mig.

Mamma tog och åkte ut till stallet innan jag hade slutat skolan.

Idag har det varit en slö dag för mig  

Visst det är väl skönt men jag brukar ha så mycket med läxor, stallet, skolan och allt annat.

Men när det väl är en sådan dag där jag bara får slappa och så blir jag lätt rastlös.


Men imorgon blir det dressyr/mark arbete och sedan på fredag är det lektion för min tränare  

På lördag tar jag det lungt och kanske rider ut med kompisarna.

För på söndag är det tävling här i stallet, så då ska jag vara med  


Vi (från hoppgruppen) ska hoppa en förklass för de små barnen.

Visa dem hur vi hoppar och lite sånt  

Men ska inte tråka ut er mer med mitt skrivande, Hej då  

     

Bio

Av millan o emsi - 22 maj 2011 21:09

Hej Hej !!!

Idag var jag först med Millan  

Vi hade jätte kul !!!


Sedan när hon gick hem ville Timothy och Anton att jag skulle med dem på bio.

Så jag hängde med och kollade på en SUPER bra film...

Vi kollade på fast and furious 5 !!!

Den var ASBRA !!!

ni måste bara kolla  


Men den var rätt lång så när vi kom hem satte jag mig och gjorde lite läxa och nu sitter jag här och bloggar.


Men ska hoppa i säng nu då jag inte har sovi mer än 2 ½ timme.

God natt  

  Idag var det föressten uteritt med Millan och Ohlsson.

Men tänkte inte säga mer...

     

Av millan o emsi - 22 maj 2011 15:06

Nu är vi hemma hos mig (Emsi) och gör inte så mycket...

Sitter och bloggar för er  


Idag red vi ut med Ohlsson vilket gick jättebra !!!!

Ponnyerna var pigga och glada  


Blev inte så mycket galopp då det var tävling igår och Elli är lite förkyld, hostar och snorar. Detta gjorde också att hon inte startade igår   Det är inte så farligt men tillräckligt för att Millan inte ville starta henne.


Nä men nu ska vi   vidare och göra annat  

       

Av millan o emsi - 20 maj 2011 19:20

Smörja träns "klart"

Smörja bröstan "klart"

Rengöra stövlarna

Lägga fram tävlings kläder

Tvätta svans "klart"

Blogga "håller på"

Träna till prov "inte idag kanske"

Tvätta benskydd "klart"


 

Presentation


Hej!
Vi heter Emsi och Millan och är två glada tjejer som mest av allt tycker om kompisar och våra ponnyer Corall och Elli. Vi kommer att skriva om lite allt möjligt :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Bilder

         

          

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards