me-ponny

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av millan o emsi - 13 mars 2011 18:27

Hej!

Nu är jag hemma hos mormor och morfar för morfar fyller år så han har fest nu. Jag har inget att göra föt tillfället så jag passar på att blogga lite. Idag tränade jag dressyr för min tränare Hanna och hon kom på att Elli nog skulle kunna ha hennes dressyrsadel som hon inte har så mycket. Den passade väldigt bra på Elli, Hanna hade köpt sadeln till sin storhäst som var mycket bred över ryggen. Elli gick mycket bra idag! Det kändes lite ovant i början men sen gick det bra och det var kul att testa lite annat än andra valiga sadlar. Vi testade också det nya tränset och det var jättebra!

    

Nu ska jag snart gå och kolla lite på tv,jag tror att det är det jag orkar med just nu. Typiskt nog har jag inte kunnat ta några bilder på Elli idag för man får inga bra bilder i ridhust men det kommer för om bara vattnet i paddocken kunde försvinna nån gång skulle vi kunna rida ut och mer i paddocken! Skriver mer nån annan gång.


//Millan

Av millan o emsi - 13 mars 2011 17:08

  Hej idag hade jag privat lektion 9:30.  

Det gick JÄTTE BRA !

Vi hoppade lite studs, travade lite bommar och provade ett nytt bett.

Det nya bettet blev ett rakt bett som vi får låna Lisa


Jag tyckte att hon verkar trivas på det bettet (men jag är inget proffs)


Sen åkte jag och mamma till Bengts foder för att hitta ett brunt träns och brösta+martingal till Corall.

Det är jätte svårt att hitta ett brunt träns i samma färg som sadlen.

Antingen kostar de skjortan eller så är de fel nyans, stela mm.

Men har vi tur så har vi kanske hittat ett träns   


Nä nu ska jag duscha och efter blir det mat sen ponnyakuten eller ponnyakuten och sen mat


Hej då !

(P.S ska lägga ut en bild på bröstan snart)

  

Presentation


Hej!
Vi heter Emsi och Millan och är två glada tjejer som mest av allt tycker om kompisar och våra ponnyer Corall och Elli. Vi kommer att skriva om lite allt möjligt :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Bilder

         

          

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards