me-ponny

Alla inlägg den 2 april 2011

Av millan o emsi - 2 april 2011 20:00

Hej!

Idag red jag ut på Elli med kompisarna i stallet! Det gick jättebra men Elli tyckte nog att det gick lite långsamt. Vi får se vad vi hittar på imorgon  ! Jag är hemma hos min kompis Sara och jag ska också sova över här. Elli och de andra hästarna var rädda för Lisas pappa som skulle ta bilder så vi får se om det blev några bilder. Jag skriver mer imorgon  !

          //Millan

Av millan o emsi - 2 april 2011 18:12

JAPP !

Dagen som det inte blir så mycket inlägg på.

Idag så har jag varit teorifröken för de små barnen på ridskolan.

Det gick SUPER !!! Men ja när jag och Millan håller i teori så brukar det bli mycket skratt och glada miner   


I alla fall red jag ut med Millan, Ohlsson, Lisa och Sara.

Det gick väl rätt bra.

Sture som brukar vara en liten ängel, men han kan allt busa till det och drog iväg med Lisa   

Men sen så satte vi honom sist vilket gick SÅ MYCKET BÄTTRE !

Han skötte sig så super bra sen.


Men jag och Millan tog täten och...ja... det gick väl lite vilt till   

Nä men Corall som aldrig har kickat eller bockat ute innan blev plötslig as sur på mig när vi skulle bryta av och började kicka och höll på   

Men vad ska man göra mer än att skratta åt henne   


Men både Corall och Elli är lite snabbare än de andra så vi kunde inte "släppa" våra hästar.

Om vi hade gjort det så hade de andra hästarna nog blivit tokiga och börjat att studsa och hålla på   


Men jag har ingen bra JACKA !!! har bara en fodrad varm vinter/höst jacka.

Men det var så härligt väder, över 15 grader minst (gissar jag på) så det slutade med att Millan lånade ut sin jacka till mig. Så snäll av henne 

Sen när vi skulle åka hörde Madde (som jobbar i stallet) att jag behövde en tunnare jacka så hon letade fram sin jacka till mig, som jag FICK !


Alla är så snälla idag !

Det var en ÖVERFIN jacka som jag måste visa er.


Tack för en underbar dag alla

Millan med jackan som jag fick låna.    

Jag med min tjocka jacka.

 

Presentation


Hej!
Vi heter Emsi och Millan och är två glada tjejer som mest av allt tycker om kompisar och våra ponnyer Corall och Elli. Vi kommer att skriva om lite allt möjligt :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Bilder

         

          

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards