me-ponny

Alla inlägg den 8 april 2011

Av millan o emsi - 8 april 2011 21:06

Vill bara säga att som mest har vi haft 21 unika bloggläsare på ett dygn !!!


Jobba på och fortsätt så   

Vill även tacka er som följer bloggen och fortsätt gärna med det.

Vi vill även be er att ställa frågor om det är något ni undrar över.


    

Av millan o emsi - 8 april 2011 20:41

Hejsan !

Har inte valt att sätta mig franför datorn förren nu   

I alla fall, idag löslongerade jag Corall i paddocken.

För er som inte vet vad löslongering är är det:

Man longerar hästen som vanligt bara att du/man inte har någon longerlina eller nåt annat.


Det gick i alla fall SUPER !!!

HOn var jätte fin men i galoppen fick hon ett ryck (och då jag inte hade någon lina...) sprang hon iväg i full galopp och bokade lite   

Sedan gick jag ut och gick med henne så att hon fick pusta ut ordentligt.


Imorrn ska jag som alla andra lördagar till stallet och vara teorilärare för de små barnen och sedan ska jag och Ohlsson rida ut   

Efter stallet ska jag och Millan hem till mig då lillebror har fyllt år och Millan ska vara med på kalaset !


Japp och kan även visa/berätta för er om hur min vecka ser ut än så länge:

  • Söndag: dressyr för mamma
  • Måndag: hoppträning för Hanna
  • Tisdag:  hoppträning
  • Onsdag: dressyr för mamma
  • Torsdag: ?
  • Fredag: ?
  • Lördag: uteritt med kompisar
  • Söndag: ?

Ja men det är väl så det ser ut än så länge   

Men snart ska jag äta och sen är det duschning och sängen som gäller.

God Natt !

 

Av millan o emsi - 8 april 2011 18:26

Hejsan!

Jag känner mig duktig. 3,7 km i storm på 24 min. Först medvind, när man lyfte fötterna höll man på att flyga iväg och snubbla på sig själv och på vägen hem motvind så man höll på att flyga baklänges. Man fick nästan lägga sig framåt för att inte flyga iväg. Jag tror att jag dör men det känndes ändå relativt bra hur det nu kan göra det???    


//Millan

Av millan o emsi - 8 april 2011 08:00

Hejsan!

Äntligen fredag! Idag ska jag ut och shoppa, inte till stallet för min lillasyrra ska få rida Elli och jag hinner inte komma hem tills de åker  . Jag ska nog försöka hinna ut och jogga lite. Det kan ju vara bra för jag har kommit av mig lite   . Nu ska jag snart gå så jag hinner inte skriva så mycket mer.


          //Millan

Presentation


Hej!
Vi heter Emsi och Millan och är två glada tjejer som mest av allt tycker om kompisar och våra ponnyer Corall och Elli. Vi kommer att skriva om lite allt möjligt :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Bilder

         

          

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards