me-ponny

Alla inlägg under mars 2011

Av millan o emsi - 6 mars 2011 19:54

Hej bloggar från mormor och morfars hus.Idag har jag flängt omkring.Jag har bland annat varit på tävling med grönt kort-kurs gruppen , vilket var jätte kul !Sen blev det hem och käka. Oj !, glömde att säga att jag var hos Corall i morse då hon fick vilodag idag så mockade jag och lite sånt.Efter det stack vi hem till mormor och morfar då morfar har fyllt år.Kanske hör jag av mig senare och kanske inte ;)Men ska försöka att ta med kameran så att jag kan fota och kanske filma lite nån dag :)Hörs !

//Emsi

Av millan o emsi - 6 mars 2011 14:09

Jaha då var man hemma igen efter en hel dag i stallet och så var jag och mina kompisar och tittade på en tävling . Det känns som om vi har varit igång i minst en hel dag men det är bara halva dagen som har gått.  Ska ändå bli kul för nu ska jag ut till stallet och sen har jag ledigt från skolan imorn   . Ska också försöka att hitta ett träns till. Det är svårare än man tror för jag vill ha ett svart som Inte är så jättebrett och tungt. Jag ska nog rida ut iag och det var länge sen och nu är marken så pass mjuk att det nog är ok med galopp  .

//Millan

Av millan o emsi - 5 mars 2011 21:44

  Hejsan !

Snart ska jag och Millan bege oss till min säng och kanske sätta på en film eller kolla tv   och "frossa" i massa onyttigheter   


Får väl gå och lägga sig i tid idag så man orkar med allt imorgon   

Tjingeling !


// Millan och Emsi

Av millan o emsi - 5 mars 2011 19:30

Hellojsan  !

Sitter här helt jättesnällt och skriver medan Emsi trycker upp godis i huvudet på mig och stör min tilvaro men konstigt nog älskar jag henne ändå  !!!!!

Synd´att jag inte kunde åka och kolla när min kompis i klassen tävlade idag på sin lilla ponny men det blir en annan gång. Hoppas att jag och Emsi kan komma ut på nån tävling snart om vi kan få  det där gröna kortet snart  !!!!!! Jag har jätteont i mina ben jag vet int vad jag har gjort men Emsi säger att jag bara gnäller jag->  Emsi ->  .............heh jättekul host*

Sover över hos Emsi inatt  . Hahah lycka till för henne att väcka mig.................det slutar väl med att hon som vanlgt kniper mig i armen tills jag skriker och flyger upp ur sängen   .


Nej men nu får jag nog ge mig och hitta på något annat


//Millan

Av millan o emsi - 5 mars 2011 19:13

Hejsn   

Nu sitter jag här med Millan (som just nu inte sitter brevid )

Lördag är veckans bästa dag !

Började me att jag  teorilärare till de små barnene   

Sen skull jag rida ut på Snow Flake med Millan men det blev Tuss utan Millan.

Sist blev det en privat lektion för Hanna (den bästa tränaren) som fick mig att öppna ögonen för hur jag skulle rida Corall !


Själv tyckte jag att hon gick bra i skritten i början men när jag sen fick känna skillnad på skritt och skritt, så märkte man helt klart skilnaden    

  

(sitter just nu och "trycker" godis i hela ansiktet på Millan, så gissa om hon kommer ha träningsverk i käkarna imorn.    <- Lilla jag)



 // Emsi












Av millan o emsi - 5 mars 2011 18:13

Hej!

Idag har båda ridit våra ponnyer ett lite hårdare pass   . Synd att det blåste så mycket annars hade vi nog ridit ut helt, men det får bli imorn. Jobbade i stallet idag   det är roligt att jobba med de lite yngre barnen   Nu ska vi ut i köket och hacka lite grönsaker till tacosen hahah men vi hörs om några timmar igen   


// Millan och hehe (host) Emsi ,.................................................
............



......................skojja bara*

Av millan o emsi - 4 mars 2011 23:12

Tjenare ska snart gå och lägga mig, då jag ska upp tidigt.Idag gick det bra när jag red Corall.Men efter galoppen blev hon lite sur och hade inte lust att göra nåt av vad jag ville :(Red med Madde vilket var kul !Hon är så snäll och lätt att ha att göra med ;)Nä nu ska jag gå och lägga mig !GOD NATT !!!!

Av millan o emsi - 4 mars 2011 15:47

  JAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fredag och hello!

Äntligen helg, det tycker vi om  . Jag har gjort veckans jobbigaste läxa så nu e det chill yey  . Även om det är kul att jobba i stallet på lördagar så kan man säga att det är lite segt att gå upp halv sju på lördagarna  .Ska nog rida hårdpass på Elli imorn .Hoppas att hon kommer ihåg hur man gjorde bakdelsvändning so mhon lärde sig igår. Lite motvillig var hon i början men sen var hon duktig   och gick jättefint.  

Presentation


Hej!
Vi heter Emsi och Millan och är två glada tjejer som mest av allt tycker om kompisar och våra ponnyer Corall och Elli. Vi kommer att skriva om lite allt möjligt :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Bilder

         

          

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards