me-ponny

Alla inlägg under mars 2011

Av millan o emsi - 28 mars 2011 19:29

Hejsan !

Ja då har jag varit hos Corall och har nyligen kommit ur duschen.

Det var riktigt KUL att rida den lilla knasbollen   

Jag red för mamma idag med Lisa och Sara.

Det gick super för alla !


Men jag och mamma bestämde oss för att jag skulle rida på en volt i höger/vänster galopp och rida över en bom.

Hon byter väldigt lätt galopp eller kommer i kors galopp, så vi tränar på det.

Men det gick SUPER BRA !

Jag tyckte att höger var lättare än vänster.

I vänster varv så försöker hon hoppa över vilket hon inte ska   

Men det slutade hon med sen   


Nä nu ska jag göra lite annat men åter kommer kanske   


Vem vet återkommer kanske med en BILDBOMB på Corall med både nya och gamla bilder.


 

Av millan o emsi - 28 mars 2011 15:50

Hejsan  

Ännu en dag i skolan är avklarad och det är snart stallet som gäller. Först ska jag göra lite läxor och laga mat  . Jag ska skritta och trava lite idag på Elli men inte mer för hon ska ta det lite lugnare och samla lite krafter tills hoppningen imorgon.

Det ska bli superkul!

 

//Mvh Millan

Av millan o emsi - 27 mars 2011 20:21

Tjena alla bloggmänniskor!

Jag gör ett litet kvällsinlägg innan hoppningen börjar på tv. Jag ska så klart titta på den  . Känns nog lite konstigt utan den vanliga komentatorn men det får man leva med. Elli börjar bli så fin nu och hon är defenitivt det bästa som har hänt mig. Tycker själv att det är konstigt att vissa inte "orkar" ta hand om sin häst och masa sig till stallet varje dag??? Jag tycker om att vara i stallet och om jag får välja skulle jag bo där    .

  Här är Elli i stallet.   

//Millan  

Av millan o emsi - 27 mars 2011 20:06

Ja då var denna helgen slut och man går mot en ny vecka.

Själv tycker jag att det är lika tråkigt när helgen är slut.


Nä denna veckan ska jag försöka att rida ut tillsammans med mina kompisar.

Av någon konstig andledning går vi om varandra.

Jaja men sånt händer väl.


I alla fall ska jag hoppa på tisdag.

Imorrn blir det nog dressyr med övning på sidvertelsövningar.

Onsdag blir det nog öva över en bomma att inte hamna i fel galopp eller kors galopp.

Torsdag tror jag att hon får vila.

Fredag blir det nog uteritt eller dressyr.

Lördag blir det uteritt eller dressyr.

Söndag uteritt eller dressyr.


Som ni förstår har jag inte bestämt mig fredag-söndag och mitt "schema" ändras om efter att jag, mamma och Hanna (min tränare) har bestämt en dag där jag ska rida för Hanna.


Men nä nu har jag en fråga till er som läser.

TYCKER NI ATT VI SKA ÄNDRA OM I BLOGGEN ?


Alltså byta header (stavning) och färger med mera.

Ni får tills på onsdag.


  Fina Corall  

  

Vinter snö och Corall med rolig grimas   

  Min första klubbtävling med Corall   


Ja men nu ska jag ladda upp lite bilder på Corall som jag tog för ett tag sedan men har glömt dem.

Hej då

 

Av millan o emsi - 27 mars 2011 16:31

Hejsan alla!

Jag tänkte skriva lite om vad jag ska göra denna veckan 

Jag ska ha hoppning på tisdag och jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på men jag är säker på att det blir något kul!

Jag ska rida lite dressyr och lite ut med Emsi och mina andra kompisar i stallet på vardagarna.På helgen ska jag och kompisarna rida lite dressyr för Hanna och ut med mycket galopp den andra dagen. Jag tror att jag ska träna lite på att leda Elli och borsta henne lite ute i solen  

 

//Millan

Av millan o emsi - 27 mars 2011 16:12

Hejsan !

Idag har jag ridit i paddocken med Sara.

Om jag säger så: Det gick lite vilt till  

Nä men både Jennie och Corall var lite knäppa och förstod inte vad ta det lungt betydde  

Men det var SUPER kul!

Har inte skrattat så åt Corall på ett tag...HAHAHA !!!


Nu sitter jag i alla fall hemma hos Ohlsson och vi kollar på SOS iternationel (stavningen).

Ja jag får sätta igång och ta lite bilder så att ni får se Corall.

Just nu kör jag bara typ samma bilder hela tiden  

TRÅKIGT !!!


Ja nu sticker jag ska va lite social med Matilderna  

Hej då !        

Av millan o emsi - 27 mars 2011 15:35

Hej allihopa!

Nu är jag hemma hos min kompis och sitter och kollar på ett sjukt program om extremt tjocka människor och där var det en tjej som var 10 år och vägde 124 kg. Jag håller på att dö, det är säkert mer än mig tre gånger!  


Men i alla fall, idag red jag,mamma och min tränare Hanna ut. Hanna red ut på deras unghäst och det var första gången. Det gick jättebra och Elli var jättesnäll och höll avståndet som jag ville ha till lilla fighter eller lilla och lilla han är stor, över 165 tror jag.Vi tog en lång runda med mycket galopp   det var superkul!!!!!!


 

//Millan

Av millan o emsi - 26 mars 2011 19:33

Presentation


Hej!
Vi heter Emsi och Millan och är två glada tjejer som mest av allt tycker om kompisar och våra ponnyer Corall och Elli. Vi kommer att skriva om lite allt möjligt :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Bilder

         

          

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards