me-ponny

Alla inlägg under mars 2011

Av millan o emsi - 22 mars 2011 21:33

Hej!

Idag hade vi lite hoppning igen och det gick super! Elli var pigg och glad och bjöd på hinderna  . Vi hoppade på en åttvolt, Elli har lite svårare för högersvängar men hon var duktig och vi fick upp ett bra flyt i slutet. Nej men nu ska jag gå och lägga mig så jag skriver mer när jag har tid!

  //Millan

Av millan o emsi - 22 mars 2011 17:25

Ja då är det snart dags att åka till stallet då jag ska hoppa.

Men nä nu ska jag byta om.

Hej Då !

 

Av millan o emsi - 20 mars 2011 15:10

Idag var det hoppträning för Hanna. Vi hoppade någon sorts mur av sockerbitar (en sorts hinderstöd fast fyrkantiga och inte jättehöga) , kombination och en s-linje. Det är tre hinder som står som ett s. Det gick jättebra och Elli hade bra bjudning  . Imorn ska jag skritta ut en runda så att Elli får ta det lugnt men inte stå helt efter två hårda pass dressyr och hoppning  . Lite synd att padocken är lite lerig så när man hoppar blir all utrustningen lika lerig och då får man göra rent alla bensydd sadelgjordar stigbyglar mm. Men men dettillhör och nån möda för allt det roliga måste man ha.

 

Av millan o emsi - 20 mars 2011 14:56

Hejsan!

Här kommer lite bilder från igår när jag hade dressyrlektion  

            //Millan

Av millan o emsi - 19 mars 2011 20:13

Hej !

Jag vet att det var ett tag sedan jag bloggade men har tyvärr inte hunnit.

I alla fall igår red jag Jennie åt Sara (www.meandmyhorse.bloggplatsen.se)

Vilket gick super   

Hon var så fin och lugn (nästan lite seg) men hon bliv lite uppstressad när de andra hästarna i hagen sprang omkring och höll på, men allt kan inte va bra.


Red Corall efter vilket gick jätte bra !

Hon var riktigt taggad till att galooppera   


Men idag så red jag ut med Sara och Ohlsson (www.matildaohlsson.bloggplatsen.se) vilket var JÄTTE HÄRLIGT !!!

Men kände på Corall att hon hade behövt galoppera av sig   


Ja imorgon blir det hoppningträning med hela hoppgänget för Hanna 

(min tränare).

Senare sticker jag till Bella (www.bellaandebbski.devote.se) och sover över med henne till måndag för då är det STUDIEDAG !!!...JIPPI!!!


Nä nu sticker jag då jag är på kalas och verkar vara lite osocial och SÅ trött   


Tjingeling !

P.S lägger upp biler så fort jag fått dem från Sara

  

Av millan o emsi - 19 mars 2011 17:27

Hejsan hejsan!

Idag red jag min lilla älskling Elli igen och det var jättekul men hon var lite busig och motsträvig och tyckte inte att jag skulle få som jag ville eller en lugn stund även om jag har varit sjuk  . Men till slut gick hon fint! hon gick mycket fint i de sista skänkelvikningarna.Vi tränade också på att gå ut och promenera tillsammans jg och Elli. Jag bad min mamma ta lite bilder och vi får nog se och de är så ok att man kan lägga utdem på bloggen men jg kan nite göra nått idag för jag är hemma hos matilda o, www.matildaohlsson.bloggplatsen.se. Vi ska nog ha det bra och jag stannar här över natten  .Imorn blir det hoppning med hoppgruppen och vi får se om det blir bana styrka titthinder eller vad det kan vara min tränare har hittat på. Hon är bra på att komma på lite olika roliga övningar så det blir nog bra! 

 

//Millan .................................överlyckligast,fr
isk  

Av millan o emsi - 18 mars 2011 17:24

Jag och Emsi och Matilda o var på ridläger och här kommer lite bilder från det!

    

Min häst Tesora:  

Emsis häst Fantasy:     

//Millan

Av millan o emsi - 18 mars 2011 17:19

    

Hamstrar är ett av de sötaste djuren på jorden   

// Millan

Presentation


Hej!
Vi heter Emsi och Millan och är två glada tjejer som mest av allt tycker om kompisar och våra ponnyer Corall och Elli. Vi kommer att skriva om lite allt möjligt :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Bilder

         

          

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards